Digitaalista viestintää Metropoliassa opiskellut Jennica Arvonen aloitti Fujitsu Finlandilla osa-aikaisena internetsivujen päivittäjänä. Nyt Jennican tehtäväalue on Marketing Communications, johon kuuluu laaja kirjo tuotemarkkinoinnin tehtäviä. 

"Työ markkinointitiimissä on itsenäistä ja innostavaa!"

Nettitekstiä, bannereita, ilmoituksia, tuotejulkistuksia, tapahtumia ...

Helsinkiläinen Jennica työskentelee Fujitsu Finlandilla markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä. Fujitsu on maailman johtavia ICT-palveluiden tuottajia ja Suomessakin Fujitsulla on noin 2900 työntekijää.

Jennican päivittäiseen työhön kuuluu monenlaisia tuotemarkkinoinnin tehtäviä, joita hän tekee kolmen hengen markkinointitiimissä. Hän kertoo työnsä olevan innostavaa.

”Päivitän internet-sivuja, taitan ilmoituksia ja esitteitä, lähetän uutiskirjeitä, teen facebook-päivityksiä esimerkiksi tuotejulkistuksiin liittyen, olen mukana tapahtumajärjestelyissä ja tuotan bannereita”, hän luettelee.

Minipalavereita pitkin päivää

Jennica kertoo, että työnsä hän tekee 90-prosenttisesti oman tietokoneensa äärellä. Loppuaika kuluu palavereissa ja tapahtumissa. Työ on hänen mukaansa itsenäistä, mutta keskustelevaa.

”Tiimimme jäsenet istuvat lähekkäin toisiaan ja siksi on helppo pitää minipalavereita pitkin päivää ja sparrailla ajatuksia spontaanistikin. Muut tiimiläisemme ovat minua kokeneempia ja saan heiltä apua aina tarvittaessa”, Jennica sanoo.

Hän on työssään tekemisissä myös yrityksen muilla osastoilla työskentelevien ihmisten, media- ja mainostoimistojen sekä pohjoismaisten kollegoidensa kanssa, joten työ on sosiaalista ja vaihtelevaa.

Kokemuksen myötä lisää vastuuta

Jennica kertoo, että vaikka digitaalinen viestintä, informaatiotekniikka ja sosiaalinen media kiinnostavat häntä ehkä keskimääräistä enemmän, Fujitsulle päätyminen oli enemmänkin vahinko kuin suunnitelmallinen ratkaisu.

”Opiskelijavaihdosta Tukholmasta palattuani tarvitsin töitä opintojen ohelle. Löysin netistä henkilöstövuokrausfirman ilmoituksen osa-aikaisesta internet-sivujen päivittäjän paikasta Fujitsulta ja päätin hakea sitä. Hakiessani paikkaa en edes tiennyt, mihin firmaan olisin menossa”, hän kertoo.

Nyt Fujitsu on tullut tutuksi ja hän on saanut kokemuksen karttuessa koko ajan lisää vastuuta. Työ markkinoinnin ja viestinnän parissa tuntuu innostavalta.

”Olen saanut vaikuttaa itse paljon omaan työnkuvaani. Työni parhaita puolia ovatkin vapaus ja itsenäisyys. Muut eivät tee täysin samoja tehtäviä kuin minä, mutta voin myös oppia muilta. Työssä kehittyminen motivoi ja pitää homman mielekkäänä”, Jennica miettii.

Tutustu myös Jennican työkavereihin! Löydät heidät aikajanojen alta.